20 Mayıs 2008 Salı

Eski öğretmenler


(Üzerine tıklayarak resmi büyütebilirsiniz.)
Bu fotoğrafta 1957-58 öğretim yılında EKL'de öğretmen kadrosu var. Çoğu genç, çiçeği burnunda öğretmen hanımlar... İçlerinden kimileri bizim devremizde bile öğretmenliğe devam ediyordu. İşte benim anımsadıklarım: Mahmure İnceoğlu, Mükerrem Süel, Meziyet Hanım. Elbette artık emeklilik dönemine gelmişlerdi. Belki de bu nedenle biz onları hep sert ve otoriter öğretmenler olarak gördük. Örneğin Mükerrem Hanım ve Meziyet Hanım. Sizlerin tanıdığınız öğretmenler de var mı içlerinde bilmem?
Bu arada Mahmure İnceoğlu'nun buradaki gençlik resmiyle alttaki yazıda verdiğim fotoğrafını karşılaştırır mısınız? 50 yıl arayla iki fotoğraf! Kendisine uzun ve sağlıklı bir ömür dilerim.


Bu da yukardaki fotoğrafta yer alan öğretmenlerin listesi... Hangileri sizin de öğretmeninizdi? Aynı okulda 30 sene öğretmenlik yapmış ne çok öğretmen varmış! Bugünle karşılaştırınca bana çok şaşırtıcı (ve sevindirici) geliyor.






12 yorum:

Adsız dedi ki...

Fahriye Hanım,Fahamet Hanım,Mefharet Hanım,Maide Hanım,Mükerrem Hanım,Mahmure Hanım,İclal Hanım,Zekavet HAnım benim dönem hocalarıydı (1968-1971)
Hepsi de çok iyi öğretmedi.Kursa falan gitmeden Üniversite Sınavında çok iyi bir sonuç almayı onlara borçluyum.
hepsini saygıyla selamlıyorum.
Nesrin Aykurt (Tuğru)

Adsız dedi ki...

Fahriye Hanım,Fahamet Hanım,Mefharet Hanım,Maide Hanım,Mükerrem Hanım,Mahmure Hanım,İclal Hanım,Zekavet HAnım benim dönem hocalarıydı (1968-1971)
Hepsi de çok iyi öğretmedi.Kursa falan gitmeden Üniversite Sınavında çok iyi bir sonuç almayı onlara borçluyum.
hepsini saygıyla selamlıyorum.
Nesrin Aykurt (Tuğru)

Unknown dedi ki...

merhaba ekl mezunları ben derya kayış fidan 85 6ed.b yatılı mezunuyum.tanıyanlar deryafidan35@gmail adresine yazarlarsa sevinirim.sizleri öpüyorum

ectin dedi ki...

94 yılı mezunuyum okulumu çok sevdım ve halen daha sevıyor ve özlüyorum

Adsız dedi ki...

hepinize merhaba,
bu yıl kızım oks'ye girdi.2 yıldır kursa devam ettiği ve okul 3.olarak zühtüpaşa i.o.'nu bitirdiği halde oks'yi kazanamadı.2.yerleştirmeye başvuracağız.
bu arada geçen hafta evimize çok yakın olan ve yıllardır bildiğim,teyzem(rahmetli oldu)FAHRİYE BÜTÜN'ün (TARİH ÖĞR.idi)çok uzun yıllar öğretmenlik yaptığı ERENKÖY KIZ LİSESİ'ni kızım ile ziyaret ettik.müdür bey ile görüştük.kızım puanlar düştüğü zaman da hiçbir anadolu lisesini kazanamazsa ERENKÖY KIZ LİSESİ'nde okutmak istiyorum...okuduğunuz,mezun olduğunuz okulunuza değer vererek kurduğunuz blogunuz çok güzel olmuş...
hepinize sevgiler...
selma er
www.selmaer3.blogspot.com

sudecan dedi ki...

Merhaba Şefika Hanım;

Yaptığım bir araştırma bağlamında
Erenköy Kız Lisesi'nin eski İngilizce öğretmenlerinden biri hakkında bilgi almak istiyorum. Okulu aradım, Sema Silahdar Hanım ve Müdür Kamil Bey'le görüştüm. Fakat doyurucu bilgi alamadım. Google'da arama yaparken sitenizle karşılaştım. Bana yardım edebileceğinizi sanıyorum. Fakat size nasıl ulaşabilirim, konuyu ayrıntılı görüşmek için? Mail adresim: fzehraarslan yahoo.com. Bu konuda mail adresime bir şeyler yazabilirseniz sevinirim.
Şimdiden çok teşekkürler.

Şefika dedi ki...

Merhaba Sudecan,
Hangi öğretmeni aradığınızı yazarsanız, burayı okuyan birilerinin yardımı dokunur sanıyorum. Ben eskilerdenim. Benim bilme olasılğım daha düşük ne yazık ki.
Selamlar.

sudecan dedi ki...

Cevabınız için çok teşekkür ediyorum Şefika Hanım. Fakat ben de tam eskilerden birini arıyorum :) Yine de ismi yazayım. İngilizce öğretmeni Afife Buğra. 70'li yıllarda kendisi emekliymiş. Doğum tarihini okuldan öğrenebildim. Özelden yazışabilirsek muhakkak bir şeylere ulaşabileceğimi sanıyorum. Selamlar

füsun dedi ki...

AFİFE BUĞRA BENİM BABAMIN TEYZESİDİR....1999 YILINDA VEFAAT ETTİ AMA ARZU ETTİĞİNİZ BİR ŞEY VARSA YARDIMCI OLABİLİRİM

sudecan dedi ki...

merhaba füsun hanım;

ilk önce ilginiz ve yardımınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum. mail adresim fzehraarslan@gmail.com bu adrese kendi mailinizden bir mail atabilirseniz özelden görüşebiliriz.

tekrar çok teşekkürler.

selamlar..

münevver dedi ki...

sevgili sefika bende ekl mezunuyum 70 71 yili eski ögretmenlerimi tekrar görebildim anilarim tazelendi sayende sana cok tesekkürler viyanadan selamlar münevver

Adsız dedi ki...

sevgili sefika ben münevver 70-71 mezunuyum 6B sinifindan mezun oldum , herseyden önce sana kocaman bir tesekkür
ekl icin ugrasiyorsun bende email adresimi senin vasitanla bu adresten vermek istiyorum belki arkadaslarim okurda benimle yazisirlar mineparlar@live.at,sana basarilar diliyorum münevver kizildagli(okuldaki soyadim Parlar)